انواع مقالات، آموزش ها، اخبار و ...

لیزر صورت آقایان

افراد دارای موهای زائدی در صورت خود می باشند که باید هربار با روش های مختلفی مانند وکس، اپیلاسیون، انواع کرم های موبر و … به از بین بردن آن ها بپردازند. روشی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن وجود دارد که سبب از بین رفتن دائمی آن ها می شود. این روش لیزر نام دارد که می توان با استفاده از آن از شر موهای زائد خلاص شد. پوست صورت بسیار حساس می باشد و موهای زائد در این ناحیه می تواند در زیبایی افراد بسیار اثرگذار باشد.

لیزر دارای پرتوهای نور با انرژی و طول موج خاصی می باشد که بعد از برخورد با ملانین سبب از بین رفتن فولیکول مو می شود. زمانی که این فولیکول ها از بین بروند دیگر قادر به ساخت تار مو نمی باشند و دیگر در آن نواحی مویی رشد نمی کند. رنگدانه های پوست ما ملانین نام دارند که این رنگدانه ها در مجاورت فولیکول های مو قرار گرفته اند.

عوارض لیزر موهای زائد
عوارض لیزر موهای زائد چندان خطرناک نیستند و قابل درمان می باشند. این عوارض موقتی هستند. برخی از این عوارض عبارت اند از :

قرمزی و درد خفیف یکی از عوارض لیزر می باشد که این عارضه موقتی است و بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
یکی از رایج ترین عوارض لیزر موهای زائد، سوختگی پوست و ایجاد تاول می باشد که این عارضه نادر است و به دست یک فرد غیر متخصص می تواند پیش آید. پوست شما بعد از لیزر امکان خشک شدن و پوسته پوسته شدن را دارد.
از دیگر عوارض می توان به خطر آسیب رساندن به بینایی اشاره کرد. هنگام استفاده از لیزر برای صورت باید عینک مخصوص لیزر را بزنید. این عینک ها از آسیب رسیدن به چشم جلوگیری می کنند.
یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد هایپوپیکمنتیشن می باشد، یعنی کاهش رنگدانه ها و یا همان روشن تر شدن رنگ پوست، این عارضه موقتی است و بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. قرار نگرفتن زیر آفتاب مستقیم و استفاده از ضد آفتاب به کاهش این عوارض کمک خواهد کرد.
افزایش رنگدانه ها و روشن تر شدن پوست یا همان هایپرپیگمنتیشن از دیگر عوارض می باشد. این عارضه نیز موقتی می باشد و بعد از ۳ یا ۴ هفته از بین خواهد رفت. این عارضه را زمانی مشاهده می کنید که لیزر سبب ایجاد زخم روی پوست شما شود و بعد از مدتی از بین برود. جای زخم برای مدتی، تیره تر از نواحی دیگر می ماند.
ایجاد اسکار و زخم را نمی توان از عوارض این روش دانست، اما اگر پزشک شما غیرمتخصص باشد و مهارت نداشته باشد این عارضه می تواند ایجاد شود.
شما می توانید برای کاهش این عوارض به یک پزشک مجرب و همچنین کلینیک معتبر مراجعه کنید تا کمتر دچار عوارض شوید. همچنین دستورالعمل پزشک خود بعد از لیزر را به خوبی رعایت کنید، تا دچار عوارض لیزر بدن نشوید و یا بتوانید زودتر بهبود یابید.

لیزر صورت آقایان چگونه می باشد ؟

بسیاری از مردان به دنبال کاهش حجم ریش خود می باشند نه از بین بردن کل موهای صورت. به همین دلیل استفاده از این روش یکی از نگرانی های مردان می باشد به دلیل این که ممکن است سبب از بین بردن کل موهای صورت آن ها شود. برخی از مردان نیز خواهان از بین بردن موهای ناحیه گردن می باشند که این موها جلوه خوبی ندارد. کسانی که خواهان کم حجمی موهای صورت هستند و فقط می خواهند موهای صورت آن ها کمتر شود، می توانند از لیزر استفاده کنند ولی تعداد جلسات مراجعه آن ها برای لیزر کمتر می باشد.

افرادی که خواهان از بین بردن کامل موهای گردن و یا صورت هستند نیز باید به جلسات بیشتری برای لیزر مراجعه کنند تا موهای آن ها کاملا از بین برود. افرادی که می خواهند موهای کم حجمی داشته باشند، باید جلسات کمتر از ۶ تا ۸ جلسه اقدام کنند. ولی کسانی که خواهان از بین بردن موهای صورت و گردن می باشند، باید بین ۶ تا ۸ جلسه اقدام کنند. درباره این موضوع باید قبل از انجام لیزر صورت با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین پیشنهاد را به شما بدهد و شما را کمک کند.

آیا لیزر موهای زائد می‌تواند به مردان ورزشکار کمک کند؟

ورزشکاران حرفه‌ای و همچنین آقایانی که به ورزش بدنسازی مشغول هستند از جمله افرادی هستند که به دنبال راه و روشی ایده‌آل برای حذف موهای زائد می‌گردند. این موضوع برای ورزشکاران پرورش اندام احیاتی است؛ چون حذف موها باعث بهتر به چشم آمدن عضلات می‌شود. برای دوچرخه سواران نیز حذف موهای زائد اهمیت زیادی دارد؛ چرا که تماس موهای بدن با لباس‌های تنگ دوچرخه سواری، تعریق فراوان و نشستن‌های طولانی مدت روی زین می‌توانند باعث التهاب و آزار پوستی بشوند.

گروه دیگری از ورزشکاران، شناگران هستند که گفته می‌شود حذف موهای بدن می‌تواند باعث افزایش سرعت آن‌ها شود. حتی اگر این افزایش سرعت در حد یک دهم ثانیه باشد، می‌تواند در جابه‌جا کردن رکوردها به شناگران کمک کند. حذف موهای بدن و موهای زائد می‌تواند به سایر ورزشکاران نیز کمک کند. اصلاح موهای بدن استفاده از لگینگ‌های ورزشی مردانه، فوم رولینگ و ماساژ را راحت‌تر و بدون درد می‌کند. چرا که دیگه موهای در حین استفاده و انجام این موارد کنده نمی‌شود.

مزیت دیگری که لیزر موهای زائد و بدن برای آقایان ورزشکار دارد این است که دیگر لازم نیست پیش از رقابت‌های ورزشی بدن خود را اصلاح کنند. این مزیت هم باعث جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود و هم خطر زخم شدن یا آسیب دیدن پوست را کاهش می‌دهد. گاهی زخم‌های کوچکی که در معرض محیط ورزشگاه، رختکن یا استخر قرار می‌گیرند، دچار عفونت می‌شوند و دردسرهای زیادی برای ورزشکاران ایجاد می‌کنند.

Related Contents
مطالب مرتبط
ممکن است به مطالب زیر علاقه مند باشید ...
کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی
آموزش, بلاگ, مقالات

کربوکسی تراپی چیست؟ درمان با دی‌اکسید کربن بیشتر با نام کربوکسی تراپی شناخته می‌شود. این روش در درمان سلولیت، تیرگی زیر چشم، ترمیم کلاژن و تخریب رسوبات چربی کاربرد دارد.

اطلاعات بیشتر
پلاسما جت
پلاسما جت
بلاگ, مقالات

با گذر زمان، افراد متوجه اهمیت شادابی پوست و مراقبت از آن در زیبا ماندن چهره می شوند. با توجه به این موضوع، بسیاری از افراد به دنبال داروهای جوان

اطلاعات بیشتر
لیزر موهای زاید
لیزر موهای زاید
آموزش, بلاگ, مقالات

بسیاری از ما بر این باوریم که زیبایی بدن با اصلاح موهای زائد تا حد زیادی تامین می شود، اما با توجه به ترس از عوارض و خطرات ناشی از

اطلاعات بیشتر
Reviews
نقد و بررسی
نظرات کاربران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا